Online marketing tokom leta – ne pravite pauzu!

od strane | avg 14, 2022 | Marketing

Tokom protekle decenije, online marketing je postao neizostavan deo poslovne strategije svakog preduzeća ili čak pojedinca.

Pre nepunih desetak godina, kada Vam je bio potreban električar, prelistali bi žute strane, flajere koji su put do Vas pronašli preko poštanskog sandučeta ili bi tražili savet od rodbine koji majstor je najbolji.

Danas je dovoljno da ukucate u pretrazi ključnu reč i Vaš problem bi bio rešen.

Međutim, ukoliko Vi oglašavate svoje proizvode ili usluge, znate koliko treba da zasučete rukave kako bi bili među prvima.

Šta kažu brojevi?

Na sajtu  https://pioniri.com/sr/socialserbia2022/   nalazi se istraživanje sprovedeno tokom 2022. godine, koje ukazuje na to da više od 90% ispitanika koristi društvene mreže, skoro 40% čim otvori oči ih proverava, velika većina putem mobilnog uređaja, a vreme zadržavanja je dnevno i do tri sata.

Sada, kada smo utvrdili da je većina na društvenim mrežama i to daleko više nego što je očekivano, možemo da se osvrnemo i na značaj predstavljanja kompanije na pravilan i kontinuiran način, jer u pomenuta tri sata, svi želimo da ciljna grupa svrati i na naš profil.

Google nikada ne odmara

Svedoci smo da, tokom leta često od kompanija koje poseduju poslovne društvene mreže, web sajt,
My Business Profile i drugo, čujemo da tokom leta prave pauzu i da se pripremaju za sezonu koja počinje od septembra, oktobra.

Ovo je jedna od najčešćih i najvećih grešaka koju može jedna kompanija da napravi, a ako se pitate zašto, odgovor je vrlo jednostavan – Google nikada ne „odmara“. Takođe, tokom par meseci odmora, možete da naškodite online stečenoj „reputaciji“ na Google platformi daleko više, nego što ste radili da postignete tokom sezone.

Ako se pitate da li postoji rešenje? Postoji i vrlo je jednostavno – sekcija blog, saveti, zanimljivosti – u zavisnosti od delatnosti, postoji da biste imali prostora da Vaš trud i rad tokom prethodnih meseci ne bude uzaludan.

Da li napraviti pauzu na društvenim mrežama?

Odogovor je takođe, ne. Većina društvenih mreža  ima planere u kojima možete da zakažete unapred objave i na taj način sebi olakšate period odmora.

Savet je da se zadate aktivnosti proveravaju, a da se objave pred period odmora smanjuju postepeno, nikako odjednom. Bilo koja nagla promena, može da ukaže algoritmu da nalog više nije prvenstveno Vama prioritet, pa samim tim ni društvenoj mreži koju vodite i tada se dešava da počne da preporučuje konkurenciju potencijalnim klijentima, što nikako ne želite. Ovde se misli konkretno na dužu pauzu.

Sajt – iskoristite pun potencijal

Sekcija blog na sajtu dozvoljava da se povežete sa ciljnom grupom na potpuno nov način.

Možete da bliže objasnite Vaše poslovanje, način pripreme, distribucije ili proizvodnje – opet u zavisnosti od delatnosti.

Iz iskustva mogu da primetim da bez obzira na delatnost, zanimljivosti definitivno privlače najveću pažnju. Ipak, treba ih plasirati na pravilan način.

Ne treba da bude previše teksta – kratko jasno i sa nekoliko fotografija u istom.

My Business Profile – mlada nada besplatnog oglašavanja

Relativno mladi dodatak Google platformi, koji zahteva više nego prethodno navedeni način promocije kontinuirano postavljanje sa tačnim i po standardima uređenim objavama.

My Business Profil služi kako bi Vas klijenti pronašli na Google Maps ili Google Search platformama i trenutno se smatra skoro pa neizostavnim alatom kada govorimo o online marketingu.

Ova platforma takođe ne prašta veće pauze i ukoliko se pridržavate standarda kvaliteta, nagrađuje Vaš nalog, što se vidi i u samoj statistici My Business Profile.

Zaključak

Svaki alat ili platforma zahteva kontinuirano i redovno objavljivanje, bilo da je reč o društvenim mrežama, web sajtu ili My Business Profile nalogu.

Postepeno smanjivanje aktivnosti je prihvatljivo za algoritam, ali potpuno ukidanje može dovesti do pada aktivnosti i nekada su potrebni meseci daleko većeg truda kako bi se vratila statistika na početnu poziciju.

Sve aktivnosti tokom leta uz dobro planiranje mogu da se urade daleko pre odmora i tokom istog da se samo proveravaju.

Kao što i tekstove za blog možete uraditi i pre leta, kad god imate vremena, napišete po jednu temu i čuvate za „crne dane“.

Savet:

Ukoliko vidite da vreme nije na Vašoj strani,  uvek možete angažovati profesionalno lice koje se bavi online marketingom i koja će Vam pomoći da dosadašnji trud i rad žargonski rečeno – ne padne u vodu.

U svakom slučaju, preporuka je da osluškujete potrebe svoje ciljne grupe i da shodno tome prilagođavate aktivnosti Vaše kompanije.

Online marketing specialist, Ivana Vujić

0 komentara

Prosledi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Povezani tekstovi:

Nema pronađenih rezultata

Stranica koju ste tražili nije pronađena. Pokušajte da suzite pretragu, ili koristite navigaciju iznad kako biste pronašli objavu.

Korpa0
There are no products in the cart!
0